آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی
سودایران»صنعت»تولید مواد غذایی»ژله رویال چیست.؟اکسیر جوانی
ژله رویال چیست.؟اکسیر جوانی-pic1

ژله رویال چیست.؟اکسیر جوانی

ژل رویال چیست ؟؟؟
عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود. اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند. به ژل رویال (royal jelly)شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه، غذای ملکه و عسل سلطانی هم می گویند. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.
تولید ژل رویال:این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان (6-12 روزه) ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلو ط می گردد. این ژل، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار میگیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می شود. در واقع ملکه¬‌ی زنبورها، ملکه به دنیا نمی¬‌آیند، بلکه به خاطر نوع تغذیه‌¬اش که از ژل رویال می باشد به ملکه تبدیل می¬‌شود. بدون ژله رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از 2500 تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیت خود میمیرند.
ترکیبات موجود در ژل رویال
کلاژن – کربوهیدرات – پروتئین - اسید های آمینه ضروری که 8 نوع آن در این ژل موجود است.
از جمله اسید های چرب غیر اشباع موجود در آن می توان به 10 هیدروکسی 2 دکونئیک اسید(HAP10) اشاره نمود که تنها در طبیعت ژله رویال دیده شده و خواص اعجاب انگیزی را در بر دارد.
استیل کولین - مواد معدنی همچون کلسیم،آهن،سلسیوم،فسفر
ویتامین های گروه B9,B12,B1B,B2,B3,B5,B6,B7,B8,(H),A,C,E.
خواص درمانی ژل رویال
خاصیت میکروب کشی : ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع (HAD10) ضد باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا، تیفی (عامل حصبه) عمل میکند. همانطور در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کند اثر می گذارد. تحقیقات نشان داده است خاصیت آنتی بیوتیکی یک چهارم ژل رویال برابر است با پنی سیلین البته بدون هیچ عوارض جانبی. در ژل رویال پروتئین قوی میکروب کشی بنام (Riyalisin) وجود دارد که اثر قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد.
در هر گرم ژله رویال یک میلیگرم استیل کولین وجود دارد. استیل کولین ماده مورد نیاز در انتقال پیام های عصبی در انسان است. این ماده در درمان و جلوگیری از آلزایمر، رعشه، فراموشی بسیار موثر است و با آن میتوان فعالیت های فکری را افزایش داد.
همینطور استیل کولین موجب گشاد شدن رگ های خونی شده و باعث کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرند می گردد
تصلب شرائین (سخت شدن سرخرگهای قلب): که با افزایش سن و افزایش کلسترول بالای خون در بدن انسان ایجاد می شود و (HAD10) موجود در ژل رویال با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرگ باعث کاهش فشار خون میگردد بنابراین از بیماری تصلب شرائین پیشگیری میکند.
جوانی و شادابی پوست و ضد پیری: کلاژن ،لسیتین،تیامین و ویتامین های A,C,D,E موجود در ژل رویال برای پوست بسیار مفید است. پروتئین رشته های کلاژن، موجب اتصال بافت به یکدیگر شده و از چروک خوردن پوست جلوگیری می کند همچنین طول عمر سلولها را نیز افزایش میدهد و اثر ضد التهابی ژل رویال در روند بهبود زخمهای پوستی موثر است. بطور سنتی به عنوان طولانی کننده جوانی و بهبود دهنده زیبایی پوست شناخته شده است. این ماده غنی از اسیدهای نوکلئیک (RNA,DNA) است همچنین غنی از ژلاتین است که از پیش سازهای کلاژن می¬باشد. کلاژن ماده ضد پیری است که پوست را صاف و جوان نگه می‌¬دارد.
خاصیت ضد سرطانی : ماده (HAD10) به ژل رویال خاصیت ضد سرطانی بخشیده است. همچنین از طریق خاصیت ضد فعالیت استروژن این ژل مانع رشد سلولهای سرطانی در سرطان سینه میشود. همینطور این ماده میتواند سلول های ایمنی را وادار به تولید مواد و عوامل ضد تومور در بدن کند. از جمله این مواد می توان به عامل نکروز دهنده تومور و اینترفرون گاما اشاره کرد. در مشاهدات آزمایشگاهی افزایش مواد فوق در کشت سلول همراه با ژل رویال تایید شده است. این ماده بسیار مغذی تاثیر خوبی بر بهبود بیماران سرطانی بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی دارد و باعث سرعت افزایش گلبولهای سفید (WBC) در خون میشود.
شواهد نشان می¬دهد که این ماده: انرژی را افزایش داده، اضطراب، کمبود خواب، بالا و پایین بودن خلق، کمبود حافظه را کاهش داده و باعث قویتر شدن سیستم ایمنی می‌شود. تحقیقات انجام شده در نیویورک نشان می دهد که ژل رویال شامل ترکیبات محرک غدد درمان کننده سیستم تولید مثل هم در زنان و هم در مردان می¬‌شود و مانند یک هورمون طبیعی عمل می¬‌کند. مطالعات دیگر بیانگر آن است که، افراد تحت آزمایش بعد از تغذیه با ژل رویال بیشتر رشد کردند و زندگی طولانی¬‌تری داشتند و تولید مثل و قدرت جنسی بیشتری پیدا کردند


آگهی دهنده: شرکت عسل شهدینه گلها
expired
(اطلاعات تماس نشان داده نخواهد شد برای مشاهده آگهی های مشابه به پایین همین صفحه مراجعه نمایید.)
موقعیت: استان اصفهان - اصفهان - تولید مواد غذایی در اصفهان
آدرس: اصفهان خیابان امام خمینی
قیمت: تماس تلفنی
به روز شده در:۱۳۹۶/۱۱/۳
بازدید: 1048 بار
ایمیل: